הגנת פרטיות ורגולציות של GDPR ו-CCPA

תקנות הגנת הפרטיות במקומות השונים בעולם הן יחסית חדשות בחיינו, אולם ההשפעה שלהן יכולה להיות מרחיקת לכת עבור עסקים שמפרים אותן. הפרה שכזו יכולה לגרור קנסות כבדים ותביעות ייצוגיות. העולם הפך לגלובלי בזכות האינטרנט, וחקיקה מקומית תחול על אתר מסוים בהתאם למיקום הגולשים וזהותם, ואם זה לא עומד בתנאים, אזי הוא חושף את העסק לסכנה. הדבר רלוונטי לא רק למשתמשים באתר, אלא גם לאופן שבו האתר מקבל מהם מידע: האם הוא בעלים של מאגר מידע או שולט בו או שהוא רק מעבד מידע או צינור להעברתו? לכל הנ"ל השלכות ספציפיות. בארה"ב, אירופה ואוסטרליה ישנה חקיקה שונה ומשתנה, ועל כל אתר הפונה לקהל מסוים לעמוד בדרישות המדינה. הגבלות הפרטיות ניכרות בכל התעשיות שפועלות במרחב המקוון, והבולטת שבהן היא תעשיית האד טק אשר מטרתה, בסופו של דבר, להביא לידים (לקוחות פוטנציאליים), לקדם הצעות לפעולה/לרכישה עבור לקוחות ולשווק שירותים, אתרים ואפליקציות. לאתרים הללו יהיו הגבלות  גדולות מאוד וייקבע למי הם יכולים לפרסם ולמי לא. יכולות להיות גם הגבלות Opt-In (ברירת המחדל היא שאסור לפרסם, אלא אם האדם ביקש ספציפית שישלחו לו חומר שיווקי) או Opt-Out (ברירת המחדל היא שמותר לפרסם, אלא אם האדם ביקש ספציפית שלא ישלחו לו חומר שיווקי). אוסטרליה היא דוגמה טובה לכך.

שינוי מדיניות בתחומים אלה של פלטפורמות עשוי לגרום לרעידת אדמה, ועל כן חובה להיות מוכנים לו מבעוד מועד עם פתרונות יצירתיים, ומשפטיים בראשם.

דילוג לתוכן