הסכמים

פתחתי עסק אונליין, ואני רוצה להתחיל לקבל לקוחות/שחקנים/הכנסה.

  • איך אני מוודא שישלמו לי, וישלמו לי בזמן?
  • מה קורה אם הלקוח לא משלם?
  • מה קורה אם יש כוח עליון שפוגע בעבודה?

זהו מדגם של שאלות שכל בעל עסק אינטרנטי צריך לשאול עצמו היטב. עליו לבדוק כיצד הוא מגן על עצמו בצורה הטובה ביותר כדי להקדים תרופה למכה ולייצר ודאות לעסק שלו ולעצמו.

מכאן, הדברים הולכים ומסתבכים. לא מאמינים? תוסיפו לשאלות מעלה עוד נדבך: מה קורה אם החברה שלי בארץ והלקוח בחו"ל, או להפך? העניין נעשה מורכב. איך פותרים זאת?

במקרה שבמדובר במיזם בינלאומי עלינו לשאול:

  • איך מבצעים את התשלומים בצורה יעילה כשמדובר בספק, בלקוחות ובצדדים נוספים ממקומות שונים?
  • אם ישנן עלויות נוספות להעברות תשלומים בינלאומיים, מי נושא בהן?
  • אם ישנה בשרשרת עוד חברה (B2B), איזה הסכם פנימי אצטרך?
  • מהו השירות עצמו?
  • אילו הרשאות תהיינה במיזם ולמה צריך לתת הרשאות מתוכו?
  • לכמה זמן ההסכם? מהם תנאי התשלום?
  • האם החברות שלנו שותפות במיזם שמחלק את הרווחים? האם התשלומים הם גב-אל-גב או ללא כל התליה? מי לוקח את הסיכונים עליו? ומה אם, רחמנא ליצלן, ינסה אחד הצדדים להתחרות בי ישירות, לנכס קשרים שיצר באמצעותי ולגנוב לי עובדים או לקוחות?

לכל השאלות הללו חובה להתייחס ולספק מענה חד. מענה זה מגולם בהסכמים שאנו מספקים. לעיתים הלקוח יבחר להתייחס לנקודה אחת ולא לאחרת, ואנו נהיה לצידו כדי לייעץ בכל אפשרות.

בזה לא תם העניין, כי (כמעט) לכל עסק יש גם שותפים, ספקי שירותים ועובדים. לפיכך ישנן שאלות נוספות:

  • האם השותפים האלו שותפים בקבלת החלטות קריטיות בחברה או שותפים רק לרווחים? כיצד מחשבים את ההוצאות? מה ההבדל בין JV (Joint Venture) – מיזם משותף, ובין שותפות (רשומה או לא רשומה)? ומה בין JV ובין חברה? האם מקום הרישום משפיע?
  • מה מביא עימו כל שותף לשולחן? איך מחלקים את הרווחים בחברה ומתי? איך מחליטים להגדיר את ההוצאות וכיצד "מעמיסים אותן" בצורה הוגנת ושוויונית? האם כדאי שתהיה חברה נפרדת למיזם או להתחיל בתור P&L נפרד אצל אחד הצדדים?
  • אם יש מחלוקת או שאחד השותפים החליט לסיים את דרכו בחברה, מה הדין והפרקטיקה?
  • ספקי שירותים חיצוניים – האם הם באמת ובתמים כאלה או שיש סיכוי שיוכרו כעובדי החברה שלי? האם יש הבדל בין מדינה למדינה? מה ההשלכות של סיווגם כעובדים בדיעבד? וכמובן, העובדים, הלב של כל עסק – כיצד אוכל להעניק להם את כל מה שחשוב בצורה שגם תגן עליי ותספק לי ודאות?

    ההסכמים שלנו, שנתפרים במיוחד לצורכי הלקוח ומתבססים על 20 שנות ניסיון משפטי ו-25 שנות ניסיון עסקי, אינם בנויים על שבלונות. הם מקיפים, ברורים, מתומצתים ואלגנטיים, ומספקים ודאות ושקט נפשי ללקוחות שלנו.
דילוג לתוכן